رتبه اعتباری برخی از بانك های فرانسوی تنزل یافت
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا، این كاهش اعتبار بانك در شرایطی كه كشور دچار بحران اقتصادی و كسری بودجه ای است ضربه مهلك دیگری به اعتبار مالی این كشور خواهد بود.

این درحالی است كه فرانسه اخیرا نیز یك درجه از رتبه اعتباری 'تریپل- ا ' خود را نزد این موسسه ارزش سنجی جهانی از دست داده است.

بانك های بزرگ فرانسوی از جمله ' سوسیته جنرال' و ' كریدی اگری كل ' كه دارای شعبه هایی نیز در برخی از كشورهای اروپایی هستند، پیش از این نیز بیشترین ضرر را از محل بحران مالی جاری در حوزه یورو متحمل شده اند.

گروه بانك ' بی. ان. پی. پاری با ' اولین بانك فرانسوی و دومین بانك معتبر اروپایی بوده و' صندوق ذخیره دولتی فرانسه ' كه دولت این كشور نیز بیشترین تكیه مالی را به آن دارد از دیگر موسسات بانكی است كه اخیرا از سوی این نهاد رتبه خود را از دست می دهند.

به عقیده كارشناسان از دست دادن نشان اعتباری تریپل- ا از سوی بزرگترین ' صندوق ذخیره دولتی فرانسه ' كه معمولا دولت از این بانك برای برنامه و بودجه خود وام می گیرد در دیگر بخش های اقتصادی فرانسه نیز اثرگذار بوده و ممكن است زمینه ساز كاهش دو باره رتبه اقتصادی فرانسه نزد موسسات اعتبارسنجی جهانی شود.

به اعتقاد كارشناسان اثرات فوری كاهش رتبه اعتباری برخی از بانك ها و موسسات فرانسوی به حدی است كه می توان كاهش ارزش سهام این بانك ها نزد بازار بورس فرانسه را نیز مشاهده كرد. به طوریكه ارزش سهام بانك ' بی. ان. پی. پاری. با ' ، ' سوسیته جنرال' ، ' كریدی اگریل كول ' و بانك های عضو این گروه از دو تا پنج درصد شاهد كاهش ظرف روزهای اخیر بوده است.

' ژروم وانوریه' از كارشناسان اقتصادی فرانسه معتقد است كه این خبر زمینه ساز تلاطم در بازار بورس كشور شده و بویژه كاهش ارزش سهام برخی از بانك های گروهی در كشور را در پی داشته است.

'پی یر فلابه' از كارشناسان موسسه اقتصادی ' كلئبر' فرانسه نیز بر این باور است، تاكنون تنها بانكی كه توانسته است رتبه ' دو- آ ' را نگه دارد بانك ' پاری با ' است كه در صورت كاهش رتبه این بانك به طور حتم رتبه فرانسه نیز كاهش خواهد یافت.

اروپام/2092**1495** 1514





:: برچسب‌ها: معماری , نور , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 520
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: